Direct naar de contentDirect naar de footer

Bij BamBoek maken ze veel gebruik van het Backoffice Portaal. Wij waren benieuwd welke voordelen zij uit het Backoffice Portaal haalden en gingen met hen in gesprek. Bas Schreuder, boekhouder bij BamBoek, stond ons te woord.

Inzicht in administratieve processen

Bij BamBoek, waar passie voor boekhouden hoog in het vaandel staat, heeft Bas zijn plek gevonden als gedreven boekhouder. De samenwerking met Yuki en het gebruik van het Backoffice Portaal hebben een positieve impact gehad op de efficiëntie en het overzicht binnen het bedrijf.

Bas prijst het Yuki-platform voor de overzichtelijkheid die verder gaat dan andere boekhoudpakketten. Het gebruik van zoekfilters en heldere weergave van workflows maakt snelle en effectieve inzichten in administratieve processen mogelijk. "Bij ‘workflow per domein’ kun je filteren bij welke administraties er het langst documenten openstaan ter verwerking (oudste workflow), de hoeveelheid vragen, wie de accountmanager is, en wie de back-up verzorgt," legt Bas uit. Dit stelt ons in staat de workload evenwichtig te verdelen en op te vangen, waardoor het werk een stuk aangenamer wordt. 

“Via het Backoffice Portaal krijg je direct inzichtelijk waar meer ondersteuning nodig is.”

Bas Schreuder, BamBoek

In één oogopslag zicht op de werkdruk

De Backoffice monitor van Yuki stelt BamBoek in staat om de tijdigheid van taken en de verwerking van documenten te monitoren. Hierdoor hebben ze in één oogopslag zicht op de werkdruk. Het systeem biedt inzicht in openstaande taken, waardoor je precies ziet welke collega de administraties op tijd kan afronden of wie er mogelijk hulp nodig heeft. Zo kan je echt als team bijsturen en de tijdigheid aan klanten garanderen.

Bas benadrukt: "We werken dagelijks de administratie bij, daarom is het voor ons heel belangrijk om te monitoren waar ondersteuning nodig is, en dat kan heel makkelijk, binnen een paar klikken!"

Productiviteit per medewerker

Het Backoffice Portaal biedt meer dan alleen monitoring. BamBoek maakt graag gebruik van het overzicht Productiviteit. Bas benadrukt het belang van dit inzicht bij het identificeren van knelpunten in het verwerkingsproces. "Een goede manier om direct te zien welke administratie meer aandacht nodig heeft en waar we winst kunnen behalen met automatisering," voegt hij toe. “We gebruiken de inzichten onder andere om de automatiseringsgraad per medewerker intern te meten, daar zit ook een interne competitie aan vast. Welke collega behaalt de hoogste automatiseringsgraad over zijn administraties? Zo stimuleren we onze collega's om zo efficiënt mogelijk te werken."

Ook Yuki’s productiviteit is via het Backoffice portaal inzichtelijk: “Ik kijk in de ochtend als eerst even hoeveel administraties Yuki heeft verwerkt. Dat is heel leuk om te zien“

Onmisbaar om successen te behalen

Bas concludeert dat het Backoffice Portaal van Yuki essentieel is voor het succes van BamBoek. "Zonder Backoffice Portaal weet je niet of je het goed doet, of op welk gebied je zaken beter moet doen." Hij raadt zijn concullega's aan deze feature te gebruiken om werknemers aan te sturen. "Met deze inzichten houden we per medewerker de workload laag, de tijdigheid hoog, en zo is er realtime inzicht mogelijk. Dat is handig voor jou én de klant!"

Overigens biedt de Backoffice portaal nog veel meer stuurinformatie. Bas: "Op korte termijn willen we ook gebruik gaan maken van de klanttevredenheidsmonitor". De klanttevredenheidsmonitor stelt BamBoek in de toekomst in staat om de dienstverlening naar klanten te verbeteren en knelpunten aan te pakken. Een hoge kwaliteitsscore van je administraties zegt natuurlijk niet alles over hoe goed je het doet. 

Wil je de voordelen van het Backoffice Portaal zelf ervaren? Plan eenvoudig een demo en ontdek wat het Backoffice Portaal voor jou kan doen.