18 december 2020
Eileen Bosman

#InDubio – Voor elke klant ‘Merry Christmas’ zingen of elk jaar werken met de feestdagen

Voor elke klant ‘Merry Christmas’ zingen in kerstmannenpak of elk jaar werken met de feestdagen

“Ondanks dat we absoluut niet muzikaal zijn en we eerder mensen wegjagen, kiezen we toch voor ‘voor elke klant Merry Christmas’ zingen”, zegt Karlijn Verhagen van kantoor Footprint. We doen graag een extra stapje voor onze klanten om ze te verrassen.”

“Het zit namelijk zo,” gaat Karlijn verder, “dat we graag willen dat klanten ons zien als hun eigen financiële afdeling. We doen meer dan enkel de administratie bijwerken en bijhouden. Als klanten bijvoorbeeld problemen hebben met onbetaalde rekeningen pakken wij het debiteurenbeheer voor hen op, versturen wij de herinneringen, bellen hun klanten na en geven hun terugkoppeling over de openstaande issues. Als een ondernemer inzicht nodig heeft in de liquiditeiten voorzien we hen in deze.”

Naast dat Karlijn het heel leuk vindt om haar klanten blij te maken, stipt ze ook nog een extra belangrijk punt aan: “De feestdagen zijn een moment om samen met je familie te zijn. Dat is, zeker gezien het afgelopen jaar, een moment om samen stil te staan bij alles, te genieten en samen tijd door te brengen (voor zover dat nu samen kan). In dat opzicht is werk maar een bijzaak.”

Over Footprint
Karlijn vertelt verder: “Wat wij erg leuk vinden, is het optimaliseren van de administratie door bijvoorbeeld (vaak bij nieuwe klanten) eerst puin te ruimen en de hele administratie aan te pakken. Vervolgens koppelen we de verschillende systemen aan elkaar en nemen we de dagelijkse processen onder de loep om deze stap voor stap te verbeteren/automatiseren.” Dat betekent dus dat ze zich bij Footprint niet alleen richten op de administratie van bedrijven, maar ook kritisch kijken naar de processen die raakvlak hebben met de administratie. Dat doen ze vanuit een soort klaverblad-benadering: mensen, processen, structuur en systemen. Welke processen zijn er binnen een bedrijf? Hoe gestructureerd wordt er gewerkt en kan dit beter? Welke systemen zijn er, hoe komt iets binnen in het systeem en hoe kan dat efficiënter? Maar ook: hoe werkt het team? Hoe zijn de taken verdeeld, kan het werk op een andere manier gedaan worden en ga zo maar door. Karlijn: “Wij willen onze klanten graag ontzorgen en vinden dan ook dat klanten altijd inzage moeten hebben in de actuele cijfers van zijn/haar bedrijf in plaats van één keer per jaar terugkijken.”

Yuki, Bright Accounting

Stap nu over
© 2021 The Yuki Company